W ramach innowacji pedagogicznej posadzili rośliny

Uczniowie klasy 3a ze Szkoły Podstawowej nr 5 im. Noblistów Polskich realizują innowację pedagogiczną pod tytułem „Ogród na 5-tkę”, która ma charakter przyrodniczo-ekologiczny.

Celem jest pogłębienie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie ekologii, przyrody, biologii i geografii. Realizowane w ramach innowacji zagadnienia mają przybliżyć uczniom otaczający ich świat przyrody w oparciu o własne doświadczenia i przeżycia oraz ich praktyczne działania związane z propagowaniem i świadomością zachowań ekologicznych oraz rozwijaniem wrażliwości przyrodniczej.

W piątek, 19 kwietnia przed budynkiem Szkoły Podstawowej nr 5 posadzono krzewy, które otrzymaliśmy, dzięki współpracy z gospodarstwem rolno-szkółkarskim „Perfekt Abies”. Uczniowie wraz z nauczycielami posadzili krzewy w ramach innowacji pedagogicznej. Dzieci dowiedziały się, jak ważną rolę odgrywają rośliny w ekosystemie oraz w życiu człowieka, dlatego też zobowiązały się je otoczyć szczególną opieką. Sadzenie krzewów było znakomitym sposobem na kształtowanie świadomości proekologicznych naszych uczniów.

W poniedziałek uczniowie klasy 3 a, podczas zajęć lekcyjnych pod hasłem „Dzień Ziemi”, dowiedzieli się, jakie nasza planeta ma dla nas dary, co ją zatruwa i niszczy oraz jak troszczyć się o przyrodę i o nią dbać. Utrwalili wiedzę, jak oszczędzać wodę, energię oraz dbać o czyste powietrze. Poznali sposoby troski o najbliższe środowisko naturalne, potrzebę podejmowania działań proekologicznych w szkole, we własnym domu i w otaczającym nas środowisku. Również przypomnieli sobie zasady zachowania w lasach i parkach, określili znaczenie lasu dla przyrody i dla człowieka. Podsumowaniem niniejszych zajęć było wykonanie plakatów.

Wiosna to czas sadzenia i siania różnych warzyw w przydomowych ogródkach. Uczniowie mieli okazję stworzyć swój własny mini ogródek w klasie. Cała klasa wzięła się do pracy, jak przystało na prawdziwego ogrodnika. Dzieci zgromadziły potrzebne pojemniczki, doniczkę, ziemię i nasionka. Przed przystąpieniem do pracy przypomniały jakie warunki potrzebne są roślinom do wzrostu. Następnie samodzielnie sadzili cebulkę, siali rzodkiewkę, sałatę oraz koperek. Po zasianiu i podlaniu, rośliny zostały umieszczone na parapecie. Uczniowie zobowiązali się do codziennej pielęgnacji roślin. Życzymy powodzenia w uprawie!

Justyna Zabielska

Anna Tylenda

 

Powiązane artykuły